SIGN UP FOR STIGU AND GET 10% OFF YOUR NEXT ORDER!

Uusi Stick to Stigu monitoimikalenterikirja 2016 antaa luvan levätä

Kun meditointi ei toimi, vaihda ensin vaihdetta restfulnessin avulla

Kädessäsi on ensimmäinen Stick to Stigu monitoimintakalenteri. Kaiken kalenteriin ja muistiinpanoihin tarvittavan lisäksi kirjassa on mukana levon, liikkeen ja leikin käsikirja. Stigu, meidän rentoutumismestari, näyttää hauskojen kuvien ja havainnollisten esimerkkien ja harjoitteiden avulla kuinka restfulness ja mini-lepohetket tuovat virtaa jokaisen arkeen. Sinun ei tarvitse olla munkki tai meditoida hiljaisuudessa päästäksesi vauhtiin. Tärkeintä on valmius kokeilla uusia juttuja. Stick to Stigu monitoimikalenteri on suunnattu sekä naisille että miehille joiden pitää tasapainoilla arjen haasteiden keskellä.

Meditointi/mindfulness ymmärretään usein väärin. Sen oletetaan olevan jotain niin vaikeaa tai niin helppoa että monet meistä ohittavat meditointikokemuksen koskaan vaivautumatta edes kokeilemaan. Jotta yhä useammat löytäisivät meditoinnin hyvät terveysvaikutukset, Stigu esittelee lähestymistavan nimeltä “Restfulness”. Restfulnessin avulla vaihdetaan vaihdetta pykälää rauhallisemmaksi. Kun osaamme rentoutua ja levätä, myös kynnys kokeilla meditaatiota alenee. Joillekin restfulness on askel kohti syvempää sisäistä rauhaa ja meditointiharjoitusta ja toisille se saattaa olla itsessään jo riittävä rentoutumiskeino.

On epärealistista odottaa, että pystyisimme meditoimaan lattialla jalat ristissä kun takana on adrenaliinitäytteinen päivä minuuttiaikatauluineen. Restfulness auttaa meitä rentoutumaan ilman yliyritystä, yliviritystä tai ylianalysointia. Tähän ei tarvita kalliita kursseja vaan paluuta perusasioihin. Me uskomme, että rentoutumistarpeet vaihtelevat lähtötason mukaan ja että jokainen tarvitsee harjoittelua. Ja me myös uskomme, että restfulness harjoitus voi olla hauskaa ja ehdottomasti kaikille mahdollista (jollei välttämätöntä.) Stigu rohkaisee kokeilemaan uusia juttuja ei-saarnaavalla, ei-kriittisellä otteella, mikä kokemuksemme mukaan johtaa kestävimpiin tuloksiin.

“Havaitsen työssäni yhä enenevässä määrin, että ihmiset ovat unohtaneet kuinka rentoudutaan. Tai heillä on liian syyllinen olo tehdäkseen niin. Oletus on, että “tekeminen tai tuottaminen” on ainoa aktiviteetti jolla on arvoa. Olennaista kuitenkin on, että ennen juoksemista osataan kävellä ja ennen meditointia osataan rentoutua. Stigu antaa luvan levätä – “licence to rest” – koska usein koetaan että siihen pitää pyytää erityislupa! Me olemme myös taipuvaisempia pitämään taukoja jos uskomme niistä olevan konkreettista hyötyä, esimerkiksi niin että tehokkuus, luovuus ja/tai fyysinen ja psyykkinen hyvinvointi kasvaa,” kertoo Stick to Stigun kirjoittaja ja terapeuttiseen joogaan erikoistunut opettaja Michelle Chand.

Miksi Stigu rokkaa? Stigu näyttää huumorin ja myötätunnon, ja helppojen neuvojen ja harjoitteitten avulla, että elämän jonglööraus on mahdollista. Yhteenvetona voisi sanoa, että kyseessä on planneri/kalenteri/muistiinpanokirja mutta myös restfulness käsikirja. Stigu tuoteperheeseen kuuluvat seuraavat tuotteet: kalenterikirja (pöydälle), muistikirja (mukaan) ja to-do appi (jakoon). Stigu tuotteet tekevät arjesta vähemmän tuskallista, ehkä jopa rennon letkeää!

Saatavilla: Amazonista hintaan £14.90 (~20€).

Lisätiedot: michelle@sticktostigu.com, +447821 535540, helena@sticktostigu.com +447500084657 (suomeksi)

Media kit: kuvat + logo + blogi + taustatietoa @ www.sticktostigu.com/media.

Publisher: Stigu Ltd. Stigu Ltd makes books and apps to help jugglers get more clarity, joy and rest into their bustling lives by sticking to Stigu’s tools & tips. Founded in 2015, Stigu Ltd is based in England and Finland.

BEFORE YOU GO

Stigu_RestandZest_Mini_Practices

Learn how everyday planning can become your most precious asset, and how it can help you to get organised and to find enough time charge your batteries.

This SuperPlanner Toolkit will show you how!